Kasihku Abadi



hehe.seminggu dah berlalu.seminggu jugak penuh kesedihan.sebab aku kehilangan seekor arnab yang sangat2 gebu(jenis fluffy)
masa tu.aku balek kampung.so tinggal rumah je lar.sehari je pon.taksangka sangatsangat nak jadi macam ni.mungkin tak de rezeki dia nak hidup.sedih gila! aku larh orang yang pertama mengalirkan air mata.haha.
okeyh.cita dia macam nih.sebelom aku balek ke sp.aku ada larh rasa semacam.perasaan yang sukar di gambarkan.aku rasa gelisah semacam ja.tak sedah hati.tapi aku tak taw kenape?erm.so dalam rasa2 macam tu.aku pon baca larh ayat kursi,al-fatihah.dan selawat.then rasa okeyh larh.setibanya kat rumah.aku tak pi terus tgk arnab,selalunya aku larh yg over pi usha arnab2 ni.aku tolong abah aku angkat barang masuk rumah.adek aku yang pi masuk tengok arnab2 dulu.nak dijadikan cerita.lepas tu.abang aku pi bagi taw mak aku,yang kata arnab yg baru beli tu mati.so? aku terkejut larh.apa gi.lari pi tengok larh.lepas aku tgk.memang betoi dia mati.ya allah.masa tu.tangan ngan mulut aku dok ketaq tiba2.tak taw nak cakap pa.mata dok keluaq airmata.adek aku pulak.dia dok kata yg arnab tuhidup lagy.lepas byk kali abg aku dok kata arnab tu mati dah.baqu nak caya.adei.sedih.....then.lepas aku terketar2.aku jadi tak tentu hala.tak taw nak buat pa.dok pi mai.pi mai tang tu larh (mundar mandir).lepas tu.lari masuk rumah.nanges semahu-mahunya.maw tak sedih.dah la baru je bela 5 hari.comel pulak tu.dan arnab ni memang.dengaq cakap orang sungguh.hahaha.memang takdak rezeki lettew.herm.lepas tuh aku keluar balek dari rumah.abg aku suruh bawak keluar mayat dia dari sangkar.aku pulak.tak sampai hati.masa tue.rasa takut ada.sedih ada.geli ada.sampai nak gila dah.then.ayah aku yg bawak keluar mayat dia dan kuburkan.aku dapat rasa masa tue.mak ayah aku lagy sedih.sebab arnab tu diorang yang naknak sangat.aku tak taw pon.mak aku yang sayang sangat kat dia.tu arnab mak aku.hahaha.tapi nak buat camne.dia pon ada nyawa jugak.makhluk Allah S.W.T juga.kalaw dah sampai allah nak tarik nyawa dia.kita usaha pi larh macam mana pon.tetap mati juga.then.lepas2 tuh.aku masuk bilik teriak larh.nak buat apa gy;.tu yang mampu pon.doa je utk dia.sampai skrg aku masih taktaw.apa sebab dia mati.maybe.sejuk.maybe tercekik.maybe macam-macam maybe larh.yang pasti setiap yang hidup mesti mati.sekian wassalam.

Bonjour and Hola!




" Assalamualaikum Dan Hai :D okayh.thanks to all visiter yang sudi- sudi visit belog buruk ni yer.nama i Nadya.just call Nad pon okayh dah.i'm 15 years old.kalaw sudi follow larh. ^_^"


gossip-2 manje :D


Calendar




ℬest Song